Jak zaprojektować interesujące i przykuwające uwagę etykiety samoprzylepne?

Niezwykle istotnym elementem spełniającym funkcję zarówno informacyjną jak i marketingową jest etykieta samoprzylepna zamieszczana na produktach. Dlatego też, należy dołożyć wszelkich starań aby projekty zostały przygotowane w taki sposób by dostarczać wszystkich wymaganych prawnie informacji.
Z drugiej strony w ujęciu marketingowym etykiety stanowią niejako wizytówkę produktu, która przesądza o jego popularności i wpływa na decyzje zakupowe. Dlatego też grafiki należy przygotowywać tak, aby wyróżniały się na tle konkurencji. Poniżej przedstawiono jak wykreować interesujące i przykuwające uwagę etykiety z nadrukiem, które spełnią wszystkie stawiane im cele.

Co musi znaleźć się na etykietach?

O tym, co powinna zawierać prawidłowo przygotowana etykieta samoprzylepna pisaliśmy już nie raz na naszym blogu. Przy tworzeniu projektu najważniejsze jest dokładne przeanalizowanie przepisów, które regulują, jakich informacji należy dostarczyć kupującym. Przedsiębiorca ma obowiązek zamieścić przede wszystkim nazwę i adres producenta oraz identyfikację produktu. Ponadto warto zauważyć, iż część asortymentu dostępnego na rynku objęta jest również szczegółowymi wymogami związanymi m.in.
z podaniem składu, komponentów mogących powodować alergię czy wartości energetycznych. Niezwykle istotne w przypadku produktów farmaceutycznych oraz spożywczych jest zastosowanie odpowiedniej wielkości czcionek. Wskazane powyżej elementy stanowią fundament dla stworzenia niepowtarzalnego
i jednocześnie spełniającego wymogi projektu.

Etykieta, a identyfikacja marki

Wizualny wygląd opakowania w dużej mierze przesądza o pierwszym wrażeniu. Na półkach obok siebie bardzo często ułożona jest cała gama podobnych produktów, dlatego należy zadbać, aby pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji. Dobrą praktyką jest kreowanie projektów tak by jednoznacznie kojarzyły się z przeznaczeniem oferowanego artykułu. Ponadto niezwykle istotne jest aby design idealnie harmonizował
z identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu mamy szansę na osiągnięcie efektu polegającego na wywołaniu skojarzenia w świadomości Klienta, a tym samym zapisaniu się mu w pamięci. Nawiązujmy w projekcie do logo, czcionek i kolorystyki zastosowanej na stronie internetowej przedsiębiorstwa oraz w prowadzonych kampaniach reklamowych.

Nawiąż dialog z klientem i podążaj za trendami

Potraktuj etykietę jako kanał, który pozwoli Ci nawiązać komunikację z klientem. Zwracaj się do niego bezpośrednio i staraj się przedstawić korzyści płynące z wyboru właśnie Twojej oferty. Zawsze sprawdzi się chwytliwe hasło reklamowe oraz oryginalna grafika. Zadbaj o balans pomiędzy konkretną wiedzą
o produkcie a elementami strategii marketingowej. Ponadto przy tworzeniu projektu niezwykle ważne jest aby uwzględniać obowiązujące trendy związane między z innymi z pro-środowiskowym podejściem, które ogranicza wpływ na środowisko, czy z personalizacją etykiet i opakowań, która daje Klientom odczuć to, że są wyjątkowi.

Prawidłowo rozmieść elementy

Eksperci często zwracają uwagę na to, że produkcja etykiet samoprzylepnych (https://aniflex.pl/oferta/etykiety-samoprzylepne) jest niezwykle trudna, ponieważ dużym ograniczeniem dla kreatywności jest brak dostępnego miejsca. Problem powstaje zwłaszcza przy niewielkich opakowaniach. Tutaj niemal każdy milimetr przestrzeni jest cenny i musisz go odpowiednio zagospodarować. Oprócz nazwy produktu i logo Twojej marki muszą zmieścić się również informacje wymagane prawnie oraz przykuwające uwagę komunikaty reklamowe. Ważne aby każdy detal ze sobą współgrał, a całość pozostała przejrzysta.

Drukarnia etykiet samoprzylepnych Aniflex – skorzystaj z naszego wsparcia

Aniflex to doświadczona drukarnia etykiet samoprzylepnych (https://aniflex.pl/). Zajmujemy się produkcją zarówno etykiet białych jak i zadrukowanych – kolorowych. Drukujemy w technologii cyfrowej, fleksograficznej oraz w hybrydowej, w której łączymy druk cyfrowy z uszlachetnieniami stosowanymi w druku fleksograficznym. W razie wątpliwości pomożemy dobrać najlepsze rozwiązanie, a nasz dział graficzny podzieli się wiedzą podczas przygotowywania projektu.